Artistry

SALON KRÓLA LUDWIK kanapa fotele ława salon
LUDWIKOWSKI STYL STYL GLAM

oferta dotyczy kanapy, 1 foteli i ławy z marmurowym blatem

Miłośników retro mebli zachwycą kabriolowe nóżki,

przepyszne rzeźbienia i jednolita kontrastowa tapicerka.



Cechuje je niezwykle finezyjna , dekoracyjna forma ,

z motywami kwiatowymi a wspaniała kontrastowa tapicerka

przyciąga uwagę każdego lubiącego dobry styl glamour.

Meble są bardzo wygodne. Siedziska wypełnione są gąbka z tzw. „pamięcią ”-

wracają do swojej pierwotnej formy bez śladów użytkowania.

Materiał: drewno ręcznie rzeźbione złocone płatkiem, tapicerka to miły w dotyku welur na oparciach i jedwab na siedziskach w ozdobne ornamenty

kanapa wys.129 cm x dł. 205 cm x gł. 71 cm (wys. siedziska 57 cm)

2 fotele WYS. 118 CM X DŁ. 91 CM X GŁ. 70 CM(wys. siedziska 57)

stolik wys. 62 cm x dł. 94 cm x gł. 59 cm

STAN NOWY

wysyłamy transportem firmowym do 10 dni po zakupie.



Wejdż na naszą stronę Antyki24.pl zarejestruj się , dodaj produkty do koszyka

wpisz "tablica" i odbierz 10 % rabatu.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDeVZDf.html



Porcelanowy talerz kolekcjonerski z ramą „Schloss Neuschwanstein”
Wielkiej urody i szlachetności porcelanowy kolekcjonerski talerz. Sygnowany KONIGSZELT BAYERN 1993 .



Obraz na talerzu o tytule : „Schloss Neuschwanstein” , z serii: „Das Erbe des Marchenkonigs” („dziedzictwo bajkowego króla”). Owym bajkowym królem jest król Ludwik II.



Talerz posiada swój indywidualny numer w serii 1839 B, oraz numer na Międzynarodowej liście talerzy kolekcjonerskich BRADEX – Nummer: 22-K46-11.1.



Szlachetna, mocna, ciężka, dźwięczna porcelana z dziurkami od spodu - do powieszenia. Malatura pięknie wykonana. Seria limitowana produkowana w 1993 roku tylko przez 59 dni roboczych.



Średnica ramy: 26,5 cm, rama firmy: Van Hygan & Smythe,

Stan zachowania bardzo dobry. Gotowy do powieszenia ;)



Posiadam również inne talerze dostępne na pozostałych aukcjach.

Możliwa wysyłka za dodatkową opłatą 15zł.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDftCVf.html


Książka - Korona szaleńca - Chris Kuzneski
Świetna książka przygodowa!



Słynny władca Bawarii Ludwik II, zwany też Łabędzim Królem, rządził przez dwadzieścia dwa lata. Uważany za szaleńca, był miłośnikiem sztuki i wybudował wiele ekstrawaganckich zamków. Legenda głosi, że Ludwik II Bawarski zgromadził niewyobrażalną fortunę - kufry pełne złota i diamentów. Od czasów śmierci króla w 1886 roku nic nie potwierdziło prawdziwości tego podania. Aż do teraz...W przypadkowo odkrytym tajnym bunkrze z okresu drugiej wojny światowej znajduje się kilkadziesiąt skrzyń. W jaki sposób trafiły tam trzy obrazy van Gogha, skąd pochodzą sztaby złota z symbolem łabędzia? Dwaj specjaliści Johathon Payne i David Jones muszą rozwikłać tę zagadkę i poznać sekret śmierci Ludwika II



Książka w stanie idealnym.
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDeSHDH.html


Płyty Winylowe > Polskie Nagrania Rock Pop Jazz Disco Blues...
Płyty Winylowe > Polscy Wykonawcy

Rock, Pop, Jazz, Disco, Blues, Dance, Muzyka Alternatywna, Instrumentalna, i wiele wiele innych.

Albumy/Single/Limited Edition /Promocyjne.

Stan płyt dobry, sporo nowych egzemplarzy.

Możliwość odsłuchu na miejscu.

Ceny do uzgodnienia.

Zapraszam !



Jeśli widzicie Państwo to ogłoszenie znaczy że jest aktualne :)

Chętnie odpowiemy na wszytskie pytania.

Odbiór osobisty na terenie łodzi po wczesniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Wysyłka na terenie kraju 10 zł. Nie wysyłamy za pobraniem.

Zapraszam na inne Ogłoszenia użytkownika SoundLogistic: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1ISc3/



Lista płyt > Zagraniczni Wykonawcy:

Jerzy Połomski - Śpiewa, No name, Daj, Bo z dziewczynami

Jerzy Rybiński - Ulica Marzeń

Jarema Stępowski - Szemrane Tango

Wiktor Zatwarski

Józef Serafin - Plays Org6. Andrzej Rosiewicz - Asocjacja Hagaw, Dobry interes, Zdrówko, Ufo Żniwo

Marek Biliński - Ogród króla świtu

Czesław Niemen - The best of Niemen, Katharsis

Jacek Lech - Bądź szczęśliwa

Andrzej Szajewski - Takim mnie zapamiętaj

Jan Jakub Należyty - Recital

Józef Skrzek - Ojciec chrzestny Dominika

Mieczysław Święcicki - Żółty Anioł

Kisielowski & Tomaszewski - Play favourite melodies

Krystian Zimerman - Plays sonatas for piano

Ludwik Sempoliński -Madame Pardon

Tomasz Szwed & Poker - Hej

Włodzimierz Korcz - Moje Piosenki

Stanisław Grzesiuk - Piosenki Warszawskiej Ulicy

Bałat Okudżawa - Ballady

Krzysztof Jankowicz - Violin plays

Wiesław Ochman - Słynne Arie Operetkowe

Halina Kunicka - Od nocy do nocy, Wiosna, Jeszcze nie raz, Dwanaście godzin z życia kobiety,

Elżbieta Mielczarek - Blues Koncert

Eleni - Ty jak niebo ja jak obłok, Muzyka twoje imię ma, Lovers

Urszula Sipińska & Piotr Figiel - Bright days will come, Kolorowy film, Są takie dni w tygodniu

Hanka Bielicka

Agnieszka Osiecka - Piosenki

La Cumparsita - Zatańczmy jeszcze raz

Bogdana Zagórska - Jeszcze nic nie wiesz o mnie, A może to nie byłam ja

Hanna Banaszak - Summer Time

Stenia Kozłowska - Czy to walc, Kto potrafi szepnąć

Lombard - Śmierć dyskotece

Rena Rolska - Oczy czarne

Halina Czerny-Stefańska - Piano

Danuta Rin & Bogdan Czyżewski - Nie obiecuj nie przyrzekaj

Irena Santor - Z tobą na zawsze

Maryla Rodowicz - Wsiąść do pociagu

Anna German - Jesteś moja miłością

Ewa Dymarczyk - spiewa piosenki Zygmunta Koniecznego

Elżbieta Ryl Góralska & Ryszard Wojtkowski - Pokochaj Mnie

Aneta Łastik - śpiewa ballady Bułata Okudźawy

Jrena Jarocka - Gondolierzy znad wisły

Katarzyna Gartner & Ernest Bryll - Srebrne Dzwony

Od Momusa do Alibaby - Przeboje teatrzyków i kabaretów starej Warszawy

Panowie FP - Jan Pietrzak & Piotr Frączewski

Kabaret Dudek - Upupa epops

Bajm

Na skrzydłach wiatru

Gawęda - W 80 minut dookoła świata

W domu ojczystym - Piosenki dla dzieci

Atlantic - We're a Polka band

Vox - Monte carlo is great

Babsztyl -Szykuj sie bracie

Bank - Jestem panem świata

Budka Suflera - Ona przyszła prosto z chmur, Za oststni grosz

Perfect - Lokomotywa z ogłoszenia

The best of tonpress - Budka suflera, Dżem, Exodus, Trojanowska, Maanam, Kombi, Kasa chorych

Exodus - Supernova

Gang Marcela - Tyle złamanych serc

Czerwone Gitary -The best of Czerwone Gitary

2 plus 1 - Irlandzki tancerz

Kapela Czerniakowska - Ballady przedmiejskie

Stasiek Wielanek & Kapela Warszawska - Lwowskich przedmieść piosenki

Gdańska kapela - pozeglować

Pożegnanie Ojczyzny

Krzak - Blues rock band

Radiowa piosenka miesiąca 1971

RSC

Pięcioraczki - spij kochanie

Stare niezapomniane piosenki - 10'

Roma Cygański zespół pieśni i tańca Roma

Piosenki o zamku warszawskim

Hawana 78' XI Świąteczny festiwal młodzieży i studentów

Pieśni Legionowe

Dziś do Ciebie przyjść nie mogę

Pieśni obozowe

Echa Ojczyzny

Noc Listopadowa - Stanisła

...
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID7NiS9.html



BRACTWO WILKÓW FILM DVD UNIKAT TANIO !

BRACTWO WILKÓW

FILM DVD

Braterstwo wilków opowiada o wydarzeniach, które miały miejsce za panowania króla Ludwika XV. W odciętej od świata wiosce w południowo-środkowej Francji szalała Bestia z Gevaudan, monstrualna istota, której przypisuje się śmierć ponad stu ludzi, głównie kobiet i dzieci. Gdy region ogarnęła panika, król wysłał do Gevaudan dwóch ze swych najbardziej zaufanych ludzi rozkazując im wytropić i zabić Bestię...
Jest rok 1766. Genialny młody naukowiec Gregoire de Fronsac (Samuel Le Bihan) przybywa do Gevaudan, by naszkicowac portret budzącej grozę Bestii. Towarzyszy mu Mani (Mark Dacascos), Indianin z plemienia Irokezów, którego Fronsac poznał w czasie, gdy służył w Ameryce. Na miejscu Fronsac przekonuje się, że królewskim żołnierzom nie udało się wytropić Bestii, która ukrywa się na gęsto zalesionych wzgórzach otaczających Gevaudan.
Fronsac i Mani pozyskują do współpracy pełnego entuzjazmu młodego szlachcica, markiza Thomasa d'Apchera (Jérémie Rénier), który wydaje ucztę na ich cześć. Podczas uczty Fronsac poznaje piękną Marianne de Morangias (Emilie Dequenne), córkę miejscowego arystokraty, w której zakochuje się od pierwszego wejrzenia. Gdy na drodze ich szczęściu staje zazdrosny brat Marianne, Jean-Francois de Morangias (Vincent Cassel), Fronsac znajduje pocieszenie w ramionach pięknej i tajemniczej kurtyzany o imieniu Sylvia (Monica Bellucci).
Po kolejnym ataku Bestii Ludwik XV wysyła do Gevaudan jednego z dowódców swych wojsk, Beauterne'a. Po kilku dniach Beauterne ogłasza, że pochwycił i zabił Bestię. Gdy prosi Fronsaca, by ją wypchał, ten zdaje sobie sprawę, że Beauterne zabił nie osławioną Bestię, a zwykłego wilka. Zmuszony jest jednak zatrzymać prawdę w tajemnicy, bo król boi się, że sprawa Bestii z Gevaudan może podważyć jego autorytet. Wszyscy wracają do Paryża, gdzie Ludwik XV osobiście ogląda wypchane monstrum.

UNIKAT

STAN DOBRY

STAN PŁYTY BEZ RYS

STAN WIZUALNY JAK NA ZDJĘCIACH !





AP/a

KUPUJĄC KILKA PRODUKTÓW - OSZCZĘDZAJĄ PAŃSTWO NA WYSYŁCE:

CENNIK ZNAJDUJE SIĘ NA STRONIE "O MNIE"



Link: allegro.pl/-i5114013795.html


CZŁOWIEK W ŻELAZNEJ MASCE DVD [ Jean Marais ] 1962
agafilm. Profesjonalna obsługa i wysoka jakość towaru.

           CZŁOWIEK W ŻELAZNEJ MASCE
                               


Francja, schyłek XVI w. Na tronie zasiada rozpustny i arogancki Ludwik XIV. Dla utrzymania
władzy ten pozbawiony skrupułów człowiek zrobi wszystko, nawet coś tak nieludzkiego jak
aresztowanie własnego brata bliźniaka Filipa. Nieszczęśnik trafia do Bastylii, a jego twarz
zostaje zakuta w żelazną maskę. Ludwik chce mieć pewność, że lud nie wpadnie na pomysł
wymiany znienawidzonego króla na jego uczciwego i dobrego brata. Portos, Atos, Aramis
i d'Artagnan czyli najdzielniejsi i najlepsi muszkieterowie Francji muszą ponownie zjednoczyć
siły, aby sprawiedliwość i dobro zatriumfowały.


GATUNEK             : Przygodowy
WYSTĘPUJĄ        : Jean Marais , Sylva Koscina . Jean-Francois Poron
REŻYSERIA          : Henri Decoin
CZAS                     : 120 minuty
ROK PRODUKCJI : 1962


FORMAT                 : DVD
POLSKI LEKTOR   : TAK
POLSKIE NAPISY  : TAK


ŻRÓDŁO : OPIS DYSTRYBUTORA
 


BARDZO PROSZĘ PRZED ZAKUPEM O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE''
ZNAJDZIESZ TAM WSZYSTKIE INFORMACJE NIEZBĘDNE DO PRZEPROWADZENIA TRANSAKCJI


                 ZAPRASZAMY NA POZOSTAŁE AUKCJE
Moje komentarze |
Inne aukcje |
Dodaj do ulubionych |
Strona "O mnie"
Kontakt


Link: allegro.pl/-i6007140535.html


Jak czytać malarstwo polskie Folga-Januszewska
MOJE DANE

31-055 KRAKÓW
UL.MIODOWA 4
TEL.12 422-19-56
KOM. 665 221 722
ja@neostrada.pl

OPŁATY ZA PRZESYŁKI




WYSYŁKA POCZTA POLSKA

WPŁATA NA KONTO

STANDARDOWA
10,00 ZŁ
PRIORYTETOWA
15,00 ZŁ
ZA POBRANIEM PRZESYŁKA
PRIORYTETOWA
25,00 ZŁ
ODBIÓR OSOBISTY
0 ZŁ

KSIĘGARNIA



"jerzywo" ZAKUPY Z GWARANCJĄ

1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie"

2. Na Allegro jesteśmy od 2004r.

3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki

4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji

ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma .

5. Bezpieczne pakowanie w karton .

6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz .

7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej .

8. Na życzenie faktura vat

9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto




Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914 roku


 


Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także „obrazy” z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy „odczytać” kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania „malarskich głosów”, które tworzą „polski język wizualny”, ich „odczytywanie” jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.


 


 


SPIS TREŚCI


 



1. Sakramentarz Tyniecki, ok. 1060-1080 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9


2. Malowidła w komnacie trzeciej kondygnacji Wieży Mieszkalnej w Siedlęcinie, ok. 1340-1346 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12


3. Sceny Maryjne, Zwiastowanie Józefowi i postaci świętych. Polichromia w prezbiterium kościoła św. Jana Chrzciciela


(dawniej Bożogrobowców) w Gnieźnie, ok. 1350-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16


4. Św. Jan Chrzciciel i Św. Jan Ewangelista, tzw. Święci Janowie. Malowidła ścienne w prezbiterium


Bazyliki katedralnej pw. Świętych Janów w Toruniu, ok. 1351-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18


5. Zespół malowideł ze sceną fundacyjną Wierzbięty z Paniewic.


Opactwo pocysterskie pw. Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Ląd nad Wartą, 1370-1372 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20


6. Poliptyk Grudziądzki. Pomorze Gdańskie, ok. 1390 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24


7. Psałterz Królowej Jadwigi, zwany też Psałterzem fl oriańskim, ok. 1399-1400 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26


8. MISTRZ ANDRZEJ I WSPÓŁPRACOWNICY, Zespół fresków bizantyńsko-ruskich. Kaplica Zamkowa Trójcy Świętej


w Lublinie, ok. 1418 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28


9. MALARZ MAŁOPOLSKI, Epitafi um Wierzbięty z Branic, ok. 1425 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30


10. MISTRZ TRYPTYKU Z WIELOWSI, Legenda św. Jadwigi Śląskiej, ok. 1430-1440 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32


11. Matka Boska Częstochowska, XII-XIV w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37


12. Pietà z Tubądzina, ok. 1450 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40


13. Część środkowa Poliptyku św. Barbary, 1477 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42


14. MIKOŁAJ HABERSCHRACK, Kwatery Poliptyku Augustiańskiego, 1468 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45


15. MISTRZ CHÓRÓW ŚWIĘTOKRZYSKICH, Św. Eustachy na łowach, 1467 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48


16. JAN WIELKI, Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny. Kościół oo. Bernardynów w Warcie, ok. 1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50


17. Tablica Dziesięciorga Przykazań, ok. 1480-1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52


18. Graduał Jana Olbrachta, 1499-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56


19. Kodeks Baltazara Behema, 1503-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58


20. Mszał Erazma Ciołka, 1515-1518 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60


21. Grajkowie wśród motywów kwiatowych. Kościół Świętej Trójcy w Grębieniu koło Wielunia, ok. 1520-1530 . . . . . . . . . . . . . . . 62


22. MALARZ POZNAŃSKI, Rozsiekanie zwłok św. Stanisława, 1521 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64


23. Bitwa pod Orszą, ok. 1530 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67


24. STANISŁAW SAMOSTRZELNIK, Jan Długosz, Catalogus Archiepiscoporum Gnesnensium oraz Vitae


Episcoporum Cracoviensium, ok. 1531-1535 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70


25. MARCIN KOBER, Portret króla Stefana Batorego, ok. 1583 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72


26. MARCIN KOBER, Portret Anny Jagiellonki, ok. 1595 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74


27. Portret Katarzyny z Lubomirskich Ostrogskiej, 1597 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78


28. Rolka sztokholmska zwana także Rolką wazowską lub Polskim Rulonem, po 1605 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80


29. IZAAK VAN DER BLOCKE, Apoteoza Gdańska, 1606-1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84


30. ANTON MÖLLER, Model świata i społeczeństwa gdańskiego, ok. 1600 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86


31. Portret Tomasza Zamoyskiego, ok. 1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88


32. HERMAN HAN, Koronacja Najświętszej Marii Panny, 1623-1624 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90


33. TOMASZ DOLABELLA, Bitwa pod Lepanto, 1632 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94


34. TOMASZ DOLABELLA, Portret Stanisława Tęczyńskiego, ok. 1634 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96


35. BARTHOLOMÄUS MILWITZ, Pożar na Długim Targu w Gdańsku, ok. 1650-1656 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98


36. Portret profesora Jana Brożka, 1652 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100


37. BARTŁOMIEJ STROBEL, Portret Martina Opitza von Boberfelda, 1636-1637 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101


38. DANIEL SCHULTZ, Portret króla Jana Kazimierza, ok. 1660 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103


39. DANIEL SCHULTZ, Portret Jana Heweliusza, 1677 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106


40. ANDRZEJ STECH, Spacer przed murami Gdańska, 1670-1672 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108


41. FRANCISZEK LEKSZYCKI OFM, Taniec śmierci z kościoła Bernardynów w Krakowie, ok. 1670 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112


42-44. Portrety trumienne, XVII w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116


45. MICHEL ANGELO PALLONI, malowidła na sklepieniach przęseł południowej Galerii Pałacu Wilanowskiego,


ok. 1690 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118


46. JERZY ELEUTER SZYMONOWICZ SIEMIGINOWSKI, Pory roku, cykl malowideł w apartamentach


króla Jana III Sobieskiego i królowej Marii w Pałacu w Wilanowie, 1686 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120


47. BOGDAN TEODOR LUBIENIECKI, Portret rodziny, 1690-1700 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124


48. KRZYSZTOF LUBIENIECKI, Bakałarz, 1727 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126


49. SZYMON CZECHOWICZ, Złożenie do grobu, 1731 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128


50. Portret Kazimierza Boreyki, ok. 1735-1738 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130


51. JAKUB WESSEL, Portret Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132


52-53. TADEUSZ KUNTZE-KONICZ, Sztuka (Akademia Sztuk), 1754; Fortuna, 1754 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134


54. FRANCISZEK SMUGLEWICZ, Cesarz Tytus wita Agrypę i Berenikę w Rzymie, 1785 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137


55. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140


56. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego, 1773 . . . . . . . . . . . . . . 143


57. ZYGMUNT VOGEL, Widoki z Warszawy i okolic, 1791-1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146


58. MARCELLO BACCIARELLI, Sobieski pod Wiedniem, 1782-1783 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148


59-60. MARCELLO BACCIARELLI, Autoportret w brązowym fraku, 1793; Portret króla Stanisława Augusta


Poniatowskiego z klepsydrą, 1793 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150


61. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Towarzystwo na wycieczce nad jeziorem, po 1777 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152


62. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Elekcja Augusta III Wettina na króla polskiego w 1733 roku,


ok. 1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154


63. GIOVANNI BATTISTA LAMPI STARSZY, Portret Stanisława Feliksa Szczęsnego Potockiego z synami –


Jerzym i Stanisławem, 1788-1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156


64. JÓZEF PESZKA, Portret Stanisława Kublickiego, 1790-1791 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158


65. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Zebranie towarzyskie w parku, 1797 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160


66. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Konstytucja 3 maja 1791, 1806 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162


67. JAN RUSTEM, Portret Marii Mirskiej, Barbary Szumskiej i Adama Napoleona Mirskiego, ok. 1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164


68. ANTONI BRODOWSKI, Parys w czapce frygijskiej, ok. 1813-1814 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166


69-71. ANTONI BRODOWSKI, Edyp i Antygona, 1828; ALEKSANDER KOKULAR, Edyp i Antygona, 1825;


ALEKSANDER KOKULAR, Wnętrze salonu w domu artysty, ok. 1830 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168


72. WINCENTY KASPRZYCKI, Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie w 1828 roku, 1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171


73. MARCIN ZALESKI, Widok Pałacu w Łazienkach latem, 1836-1838 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174


74. FRANCISZEK KSAWERY LAMPI, Krajobraz górski z wodospadem, ok. 1820 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176


75. WALENTY WAŃKOWICZ, Portret Adama Mickiewicza na skale Ajudahu, 1827-1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178


76. JAN NEPOMUCEN GŁOWACKI, Morskie Oko, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180


77. FRANCISZEK TEPA, Portret Adama Józefa Potockiego, 1853 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182


78. FELIKS PĘCZARSKI, Szulerzy przy świecy, 1845 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184


79. PIOTR MICHAŁOWSKI, Defi lada przed Napoleonem, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186


80. PIOTR MICHAŁOWSKI, Napoleon na koniu [wersja duża], po 1846 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187


81. JANUARY SUCHODOLSKI, Bitwa pod Somosierrą, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189


82. HENRYK RODAKOWSKI, Portret generała Henryka Dembińskiego, 1852 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192


83. JÓZEF SIMMLER, Śmierć Barbary Radziwiłłówny, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194


84. ARTUR GROTTGER, Ucieczka Henryka Walezego z Polski, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198


85. ARTUR GROTTGER, Autoportret, 1867 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200


86. JULIUSZ KOSSAK, Amazonka, 1868 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202


87. HENRYK RODAKOWSKI, Wojna kokosza, 1872 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204


88. ALEKSANDER KOTSIS, Ostatnia chudoba, 1870 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206


89. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Patrol powstańczy, 1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208


90. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Noc, 1872-1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209


91. JAN MATEJKO, Stańczyk, 1862 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210


92. JAN MATEJKO, Kazanie Skargi, 1864 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212


93. JAN MATEJKO, Bitwa pod Grunwaldem, 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214


94. MAURYCY GOTTLIEB, Salome z głową świętego Jana, ok. 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224


95. WOJCIECH GERSON, Śmierć Przemysława, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226


96. HENRYK SIEMIRADZKI, Sąd Parysa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228


97. HENRYK SIEMIRADZKI, Dirce chrześcijańska, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230


98. FRANCISZEK ŻMURKO, Z rozkazu padyszacha, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232


99. MAURYCY GOTTLIEB, Ahasverus (Autoportret), 1876 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234


100-102. JÓZEF CHEŁMOŃSKI, Babie lato, 1875; Kuropatwy, 1891; Bociany, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235


103. JAN STANISŁAWSKI, Bodiaki, 1885; Bodiaki pod słońcem, 1895 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238


104. JÓZEF BRANDT, Matka Boska Poczajowska (Modlitwa na stepie), ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240


105. ALEKSANDER GIERYMSKI, W altanie, 1882 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243


106. JÓZEF PANKIEWICZ, Lato, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246


107. LEON WYCZÓŁKOWSKI, Kopanie buraków I, przed 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248


108. ALEKSANDER KOTSIS, Giewont, ok. 1870-1875 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250


109. ADAM CHMIELOWSKI, Opuszczona plebania, 1888 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252


110. ALEKSANDER GIERYMSKI, Piaskarze, 1887 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254


111. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Nowy Świat w Warszawie w słońcu (w dzień letni), 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256


112. STANISŁAW WITKIEWICZ, Pejzaż zimowy z Tatr, po 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258


113. STANISŁAW WITKIEWICZ, Czarny staw – kurniawa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260


114. JULIAN FAŁAT, Oszczepnicy, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262


115. LUDWIK DE LAVEAUX, W drodze do Morskiego Oka, 1889 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264


116. WOJCIECH GERSON, Cmentarz w górach, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266


117. JÓZEF PANKIEWICZ, Nokturn – Łabędzie w Ogrodzie Saskim w Warszawie nocą, 1893-1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268


118. WITOLD PRUSZKOWSKI, Wizja, ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270


119. JACEK MALCZEWSKI, Melancholia, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273


120. JACEK MALCZEWSKI, Sztuka w zaścianku, 1896 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276


121. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Chochoły (Planty nocą), 1898-1899 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278


122. WOJCIECH WEISS, Opętanie, 1899-1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280


123. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Szał (szkic), 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282


124. WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI, Czesząca się, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284


125. WOJCIECH WEISS, Wiosna, 1898 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286


126. APOLONIUSZ KĘDZIERSKI, Dziewczyna z dzbanem, ok. 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288


127. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Macierzyństwo, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290


128. JÓZEF MEHOFFER, Dziwny ogród, 1902-1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292


129. JACEK MALCZEWSKI, Śmierć, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295


130. JACEK MALCZEWSKI, Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, 1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297


131. EDWARD OKUŃ, Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298


132. FERDYNAND RUSZCZYC, Stare jabłonie, 1900 . . . . . . . . . . . . . . .



Link: allegro.pl/-i6075987815.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • meggilou.xlx.pl